تمامی مطالب سایت آنتی 666

دانلود ویدیوهای ضدشیطان پرستی - کتاب و..

تمامی مطالب سایت آنتی 666

دانلود ویدیوهای ضدشیطان پرستی - کتاب و..

دانلود کتاب امام علی صدای عدالت انسانی

جرج جرداق، متفکر و نویسنده معروف مسیحی، در توصیف شخصیت و اندیشه امیرالمؤمنین ابراز میدارد: من تاکنون شش جلد کتاب در این‌باره نوشته‌ام و با این حال احساس می‌کنم که به حقیقتِ آن حضرت دست نیافته‌ و نتوانسته‌ام هر آنچه را که می‌خواهم در مورد آن حضرت بگویم و جمع کنم. آنچه می‌دانم این است که امام علی(ع) از مردان بزرگ تاریخ انسانیت است که مفهوم و نظریه عدالت هستی و جهان را پایه‌ریزی کرد و بیان کرد که هستی بر پایه عدالت است و هر چیزی در جهان هستی به همان مقدار که به تو می‌دهد، از تو می‌گیرد و این‌گونه نیست که فقط به تو بدهد و عطا کند یا این‌که فقط از تو بگیرد، بدون این‌که چیزی به تو داده باشد. امام علی(ع) این مطلب را به شکلی عمیق درک کرده و جامعه را براساس این نظریه پایه‌ریزی کرده بود. به نظر من امام علی(ع) کسی بود که مبانی جامعه‌شناسی جهان را بنا نمود؛ 14 قرن پیش‌تر از اروپایی‌ها.

این نویسنده مسیحی میگوید: آن حضرت عبارات و جملاتی دارد که بر وضع این مبانی توسط ایشان دلالت می‌کند. هنگامی که به عنوان مثال می‌فرماید: «هیچ توانگری برخوردار نمی‌گردد مگر به واسطه آنچه که از فقیر حاصل کرده است.» این جمله، معنا و مفهومی جامعه‌شناختی دارد. ایشان در جای دیگر می‌فرماید: «هیچ نعمت اضافه و زیادتی را ندیدم مگر این‌که در کنار آن حقی ضایع شده باشد.» این‌ها برخی از مبانی جامعه‌شناسی امام علی(ع) است.

.

وی همچنین می گوید من 200 بار نهج البلاغه را مطالعه کردم تا بتوانم درباره شخصیت امام على علیه السلام بنویسم. اعراب آن روز، قدر على بن ابى طالب علیه السلام را نشناختند و او را درک نکردند. على بن ابى طالب علیه السلام متعلق به قرن بیستم است.

.

لینک دانلود کتاب: {لینک مستقیم} حجم 9 مگابایت

 

لطفا صلوات فراموش نشه

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد